In de bouwsector, waar vakmanschap van essentieel belang is, kan het vinden van het juiste talent een uitdaging zijn. Leguit & Roos, een gespecialiseerd bedrijf op het gebied van particuliere nieuwbouw, restauratie, renovatie en monumentaal onderhoud in de regio Waterland en Amsterdam, bevond zich in de zoektocht naar een nieuwe medewerker.
Gideon Roos, de mede-eigenaar van Leguit & Roos, nam contact op met Omwerven: “De duidelijke opzet van de kosten, het niveau en het prettige contact met de medewerkers van Omwerven hebben ons over de streep getrokken om met hen in zee te gaan. Ze zeggen wat ze doen en ze doen vervolgens wat ze zeggen.”
Verwachtingen vooraf
Voordat ze met Omwerven in zee gingen, hadden Gideon en zijn team bescheiden verwachtingen. Gideon licht toe: “Onze verwachtingen waren niet zo heel hoog omdat het gewoon heel moeilijk is in de huidige markt. Dit samen met het feit dat ons bedrijf in een behoorlijk specifieke tak van de bouw werkzaam is en we dus een specifiek soort medewerker zoeken maakt dat we sceptisch waren.”
“We hebben de samenwerking als zeer positief ervaren. We krijgen regelmatige updates over de voortgang en waardevolle voorstellen om onze doelgroep beter te bereiken”
Succesvolle vacaturemarketing
Toch bleek de samenwerking met Omwerven al snel een schot in de roos te zijn. Leguit & Roos wisten dankzij de marketingcampagnes een meewerkend voorman te vinden die van onschatbare waarde is voor hun team. “We hebben de samenwerking als zeer positief ervaren. We krijgen regelmatige updates over de voortgang en waardevolle voorstellen om onze doelgroep beter te bereiken,” zo laat Gideon weten. Door het concept van vacaturemarketing kon Omwerven goed inspelen op de doelgroep en de campagnes bijstellen zodat er nog meer potentiële kandidaten worden bereikt.
Een prettige samenwerking
Volgens Gideon is het dan ook heel duidelijk waar Omwerven zich in onderscheidt: “Het feit dat Omwerven zoekt en vindt, maar er vervolgens niet tussenzit, is zeer prettig.” Als hij zijn ervaring met Omwerven in drie woorden zou samenvatten, dan zouden dat zijn: “persoonlijk, actief, betrouwbaar.”