Hoe vind je in deze tijd het juiste personeel voor gespecialiseerde en uitdagende rollen? Dit was de cruciale vraag voor MNE, een vooraanstaand internationaal bedrijf in industriële sloop en complexe demontagewerkzaamheden, toen ze op zoek waren naar bekwame slopers en kraanmachinisten. Joyce Mooren, medewerker personeelszaken bij MNE, werd benaderd met de oplossing ‘vacaturemarketing’, door Roy Verduyn van Omwerven: “Na veel contact hebben we besloten om de campagnes online te zetten.”
Een frisse wind in de werving
In eerste instantie was het team van MNE wat sceptisch: “We wilden toch iets proberen aangezien wij zelf niet de juiste kandidaten konden aantrekken.” In overleg met Omwerven kozen ze ervoor om met behulp van vacaturemarketing geschikte kandidaten te bereiken. Omwerven kan dankzij hun kennis handig inspelen op de doelgroep door regelmatig de campagnes bij te sturen. Deze stap bleek een keerpunt voor MNE te zijn: “Er komen veel reacties, maar het is soms nog even zoeken naar de juiste kandidaten. Vooral op het gebied van ervaring. Veel zzp’ers reageren, maar willen toch ook graag als zelfstandige blijven werken. Daarin moeten we zelf als bedrijf nog wat meer ervaring opdoen.”
Joyce vat haar ervaring samen als: “Duidelijk naar de klant, met fijn contact en altijd meedenkend.”
Fijn contact met campagneleider
Joyce van MNE is blij met de samenwerking met Omwerven. Haar ervaring met campagneleider Vera zorgde ervoor dat de samenwerking soepel verliep: “Ik heb het contact met Vera als heel fijn ervaren. Ze was meedenkend, communicatief sterk en eerlijk.” De regelmatige updates om de twee weken van Vera droegen bij aan een effectieve samenwerking. Joyce vat haar ervaring samen als: “Duidelijk naar de klant, met fijn contact en altijd meedenkend.”
Positieve ervaring met Omwerven
Joyce is blij met de resultaten van de campagnes: “We hebben via Indeed geprobeerd te sponsoren, met als resultaat geen reacties. Met Omwerven lukte dit wel!” Ze raadt Omwerven dan ook van harte aan bij andere bedrijven: “We zullen ook zeker weer gebruikmaken van jullie diensten als we een nieuwe campagne willen starten. Bedankt voor alles tot nu toe!”