Coach-Point is een zorginstelling en biedt kort samengevat persoonlijke begeleiding en ondersteuning aan volwassenen en aan kinderen met psychiatrische stoornissen en/of psychosociale problemen vanuit meerdere behandelcentra waaronder in Krimpen aan den IJssel, Spijkenisse en Ridderkerk. Coach-Point werkt in opdracht van deze gemeenten, zij nemen Coach-Point in de arm om mensen met onder meer gedragsproblemen, schulden, een alcohol- of drugsverslaving, angststoornissen of een stoornis in het autistisch spectrum thuis of op school met raad en daad bij te staan. Ooit waren Coach-Point en Omwerven buren maar door een wederzijdse spurt in de groei is dat niet meer het geval.
“Ze zijn bij Omwerven nooit beroerd een extra actie te ondernemen, zonder een extra rekening…”
Bij Coach-Point staan ruim honderd coaches, ambulante begeleiders, op de loonlijst. De vacature voor deze functie staat permanent aan bij het bedrijf Omwerven, dat is het verschil. Overige vacatures in deze gecontracteerde zorg, veelal voor administratieve functies, zijn van tijdelijke aard want niet doorlopend nodig. Directeur Henk van IJperen van Coach-Point: ,,Elke zorginstelling kampt met een bepaalde mate van verloop. Tijdens de coronapandemie zijn veel vrouwen tegelijkertijd zwanger geworden. 70 procent van onze medewerkers is tussen de 25 en 35 jaar en 85 procent is vrouw. We hadden ineens vijftien zwangerschapsverloven tegelijkertijd op te vullen. Dat is gelukt, dankzij Omwerven.”
Het voordeel van Omwerven, stelt Van IJperen, is dat de lijntjes kort zijn en de samenwerking heel soepel verloopt. ,,Ze zijn bij Omwerven nooit beroerd een extra actie te ondernemen, zonder een extra rekening. In die drie jaar dat we nu samenwerken is er één kwartaal geweest met minder instroom. Daar liep bij navraag iedereen in het land op vast. Dat was Omwerven niet te verwijten. Buiten deze korte periode was onze bezetting altijd op orde, en is nog steeds trouwens. Grote kans dat wij binnenkort een grote aanbesteding winnen. Als dat het geval, zouden we in één keer met 30 procent groeien. De hoogste tijd om binnenkort weer met Roy Verduyn om de tafel te gaan. Ik kan dan zelf gaan stoeien met advertenties in kranten en op sociale media, maar bij Omwerven hebben ze die zo uitgezet en bereik ik meer in een korter tijdsbestek. Het is een cliché maar oh-zo waar: schoenmaker blijf bij je leest. Wat anderen beter kunnen, besteed ik liever uit.”