Wat is de beste manier om personeel te werven? Voor sommige bedrijven kan het werven van personeel een uitdaging zijn! BSF Expediteurs uit Hellevoetsluis is een gerenommeerd familiebedrijf dat in de afgelopen decennia is uitgegroeid tot een vooraanstaand expediteur voor export en import. Het team van BSF Expediteurs heeft ruime ervaring in de douane-afwikkeling voor import en export.
Bedrijven gaan met BSF Expediteurs in zee vanwege de expertise, kennis en ervaring. Maar bovenal vanwege de persoonlijke benadering van het familiebedrijf. Toen BSF Expediteurs nieuw personeel nodig had, merkte het bedrijf hoe belangrijk expertise is op het gebied van werving. Daarop besloot BSF Expediteurs om Omwerven in te schakelen.
Juiste doelgroep benaderen en juist kanalen inzetten
Mede-eigenaar Roel van Tuyl van BSF Expediteurs heeft op aanraden van een goede relatie contact opgenomen met Omwerven: “We hadden zelf een vacature op onze socials gedeeld, maar hier kwamen weinig reacties op. We wilden een advertentie gaan plaatsen, maar wisten ook niet zo goed hoe we in de huidige markt het beste potentiële werkzoekenden konden benaderen en op welke sites momenteel veel wordt gezocht. Wij doen de selectie en gesprekken zelf, dus hadden hulp nodig bij het maken van de vacaturetekst en keuze voor het juiste medium.”
Omwerven zorgt er met hun campagnes voor dat de vacature zichtbaar wordt bij de juiste doelgroep. Roel: “Wij zoeken online met name lokaal personeel, dus heel gericht op Voorne-Putten.”
“De samenwerking is meer dan goed verlopen! We kregen goed advies over het opmaken van de personeelsadvertentie en we hebben goede tips gekregen voor een goede vindbaarheid. We hadden binnen een week 30 sollicitaties en de vacature was in twee weken tijd vervuld.”
Datagedreven wervingscampagne
BSF Expediteurs heeft ervoor gekozen om zowel een jobboard- als een social media-campagne door Omwerven in te laten zetten voor de functie van administratief medewerker. Met een jobboardscampagne worden actief werkzoekenden bereikt. Een social media-campagne is een advertentie op Facebook en Instagram en valt onder datagedreven marketing. Deze laatstgenoemde campagne activeert latent werkzoekenden. Roel van Tuyl had voorafgaande de samenwerking met Omwerven een aantal verwachtingen. “Wij verwachtten hulp bij het opmaken van een goede personeelsadvertentie en hoopten op een aantal potentiële kandidaten.”
‘Goede tips over vindbaarheid’
Van Tuyl is meer dan tevreden over de samenwerking met Omwerven: “De samenwerking is meer dan goed verlopen! We kregen goed advies over het opmaken van de personeelsadvertentie en we hebben goede tips gekregen voor een goede vindbaarheid. We hadden binnen een week 30 sollicitaties en de vacature was in twee weken tijd vervuld.” Ook is hij te spreken over campagneleider Fleur.
‘Omwerven helpt in het voortraject’
Over het verschil tussen werving- en selectiebureaus en Omwerven zegt Roel: “Ten opzichte van werving- en selectiebureaus helpt Omwerven juist in het voortraject door een goede advertentie op te maken. Omwerven is specialist in goede bereik- en vindbaarheid. Ze laten de selectie, gesprekken en aanname over aan het bedrijf zelf, maar zijn toch betrokken.”
‘Het hoeft niet persé heel veel te kosten om personeel te werven’
De mede-eigenaar van BSF Expediteurs is ook te spreken over de tarieven die Omwerven hanteert. “Het hoeft niet persé heel veel te kosten om personeel te werven, als je maar een goed vindbare personeelsadvertentie opmaakt voor het juiste medium en voor de juiste doelgroep, zoals Omwerven doet.”
BSF Expediteurs heeft Omwerven inmiddels ook twee keer ingeschakeld voor de vacature van commercieel medewerker én ook dit leverde succes op. “Omwerven is specialist in online recruitment op de jobboards en social media,” aldus Roel van Tuyl.