De Vorm is een groeiend design meubelmerk uit Duiven voor de internationale, zakelijke markt. Het bedrijf ‘voelt zich verantwoordelijk voor de wereld waarin het leeft’. Dat betekent dat de organisatie zoveel mogelijk duurzaam en lokaal werkt en denkt. Het resultaat is een ‘iconische’ collectie, waarbij innovatie altijd het uitgangspunt is. Daarnaast is er zusterbedrijf ReFelt, gespecialiseerd in akoestische oplossingen. De Vorm en ReFelt verkopen producten over de hele wereld aan bedrijven zoals Google, Nike, Spotify en Amazon.
De Vorm/ReFelt had diverse vacatures openstaan en heeft voor verschillende functies, zoals financieel administratief medewerker, medewerker planning en logistiek, medewerker orderverwerking, (trainee) accountmanager en content marketeer, Omwerven ingeschakeld om campagnes te draaien.
‘Focus houden op onze eigen processen’
“Gezien de omvang van onze organisatie hebben en willen we niet alle kennis zelf in huis hebben. We zien juist de meerwaarde om specifieke kennis van buiten, op de momenten dat we het nodig hebben, binnen te halen. Dit zodat we focus kunnen houden op onze eigen processen. Gezien de groei van de organisatie was het wel wenselijk meer potentiële kandidaten kennis te laten maken met De Vorm/ReFelt. Door de samenwerking met Omwerven weten we, met een beperkte tijdsinvestering vanuit onze kant, meer potentiële kandidaten te bereiken,” zo vertelt Corlien Derksen-Berends, HR-professional bij De Vorm/ReFelt.
“Wij ervaren het contact met onze campagneleider Miranda als zeer prettig. Zij is informerend, dienstverlenend en zorgt voor actieve terugkoppeling. Dit maakt dat het prettig samenwerken is.”
‘Prettige samenwerking’
“Het is een prettige samenwerking met Omwerven. Dit mede door onze vaste contactpersoon Miranda die sowieso op vaste momenten contact heeft maar ook tussendoor altijd bereikbaar is. Tussendoor wordt er ook actief door Omwerven bijgestuurd waardoor ook specifiek de doelgroep wordt aangesproken passend bij de functie en organisatie.”
Volgens Corlien onderscheidt Omwerven zich in ‘de korte lijntjes en het snelle schakelen’. “Wij ervaren het contact met onze campagneleider Miranda als zeer prettig. Zij is informerend, dienstverlenend en zorgt voor actieve terugkoppeling. Dit maakt dat het prettig samenwerken is.”
‘Hoop extra kandidaten’
Over de resultaten zegt de HR-professional: “We zijn tevreden, het heeft een hoop extra kandidaten opgeleverd. Het blijft soms nog zoeken naar de balans tussen de hoeveelheid kandidaten en de kwaliteit van de kandidaten maar we zijn tevreden.”
Corlien omschrijft Omwerven in drie woorden als ‘verbindend, snel schakelend en up-to-date’. “Wil je op een laagdrempelige manier veel extra ’traffic’ op je vacatures creëren dan zou ik Omwerven zeker aanraden.”