Om de vacature van Teamleider Jeugd en Onderwijs te vervullen heeft Bibliotheek Veldhoven de hulp van Omwerven ingeschakeld.
Bibliotheek Veldhoven is naar eigen zeggen ‘een uitnodigende plek’ in het centrum van Veldhoven. “Wij zijn een toegankelijke bieb, die zes dagen per week doorlopend geopend is en gemiddeld 500 bezoekers per dag verwelkomt. De medewerkers en vrijwilligers zetten zich vol enthousiasme in om de wereld van alle Veldhovenaren te vergroten en te verrijken. Persoonlijk, sociaal, inspirerend en toegankelijk zijn onze kernwaarden,” zo vertelt directeur/bestuurder Dorine Prinsen.
‘Er wordt snel, professioneel en klantgericht gehandeld’
Op de vraag waarop de bibliotheek ervoor gekozen heeft om met Omwerven in te gaan schakelen, antwoordt Dorine: “Omdat we vonden dat het anders moest. We kregen te weinig respons op onze vacatures, die we zelf via de geëigende kanalen zoals de website en social media uitzetten.”
Hun verwachtingen voorafgaand aan de samenwerking waren ‘wel hoog’. “Omdat jullie zelf ook vooral de claims met betrekking tot hoge respons en succes neerlegden.”
“Lastig te vergelijken, want ik heb niet eerder een soortgelijke service/dienst ingeschakeld. Maar het resultaat is wat mij betreft uitstekend, dus jullie maken je claims waar.”
‘Overspoeld door reacties via diverse kanalen’
Om de functie van Teamleider Jeugd en Onderwijs onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep heeft de bibliotheek voor een maand lang een jobboards- en een social media-campagne afgenomen.
“Wij zijn zeer tevreden met het uiteindelijke resultaat; we hadden meer dan voldoende kwalitatieve en kwantitatieve reacties. In het proces zitten wat mij betreft wel wat verbeterpunten. We werden namelijk op sommige momenten overspoeld door reacties via diverse kanalen, waar we soms lastig op konden reageren. Dat moest via jullie en was best onhandig. Ook zaten er reacties tussen van mensen die totaal niet geschikt waren, die ook geen motivatie stuurden, maar die blijkbaar een lage drempel voelden en direct/te snel op de ‘sollicitatieknop’ hebben gedrukt. Daar kunnen jullie denk ik weinig aan doen, maar lastig was het wel, want ook deze mensen moeten een reactie terugkrijgen.”
Terugkijkend zegt Dorine: “Als ik het proces nu over zou doen zou ik zaken anders doen: ik zou een apart e-mailadres aanmaken voor de vacature met een automatic reply. Ook zou ik een reactie einddatum opnemen in de tekst.”
‘Snel, professioneel en klantgericht’
Op de vraag waarin Omwerven zich onderscheidt antwoordt Dorine: “Lastig te vergelijken, want ik heb niet eerder een soortgelijke service/dienst ingeschakeld. Maar het resultaat is wat mij betreft uitstekend, dus jullie maken je claims waar.”
Over de samenwerking zegt de directeur/bestuurder: “Die was uitstekend. Er werd snel en klantgericht gehandeld. Onze campagneleider Miranda was professioneel, meedenkend en resultaatgericht. Ik heb Omwerven al aangeraden aan anderen: aan collega-bibliotheken, aan Cubiss, aan Berenschot.”